Sådan Fik Neye 25.000 Nye Følgere På TikTok
En ny indholdsstrategi og fokus på underholdningsværdi gør Neye til et af de førende taskebrands på dansk TikTok.
+25.000
NYE FØLGERE
1.300%
MERE ENGAGEMENT
+1.150.000
VISNINGER
Udforinger:
Til trods for en stærk tilstedeværelse på tværs af sociale medier, stod Neye over for en markant udfordring op til julesæsonen: at engagere den unge målgruppe effektivt på TikTok (fokus på 18-30 år). Neye havde behov for en ny moderne strategi for at nå ud til målgruppen på TikTok.
Hvordan blev TikTok en væsentlig faktor under Neyes julesalg ?
Strategi
Vores største hovedfokus var at underholde TikTok brugerne. For hvis der ingen underholdning indgår, scroller brugerne blot videre til næste video.
Det gjorde vi ved at lave seriekonceptet “Tag mit kreditkort og køb hvad du vil i Neye butikken – men hvis du går over kortets grænse, får du ingenting.”
Det skabte interesse og nysgerrighed på TikTok og brugerne ønskede at se, om personen rent faktisk overskrider kreditkortets grænse.
I den forbindelse kunne vi inddrage alle de produkter, som der blev kigget på inddirekte, og det performede rigtig godt.
Vi ønskede en kvindelig content creator, da mange af Neyes tasker henvender sig til kvinder. I den forbindelse kunne målgruppen identificere sig endnu bedre med vores content creator, og dermed også Neye.
Kreativitet er nøgleelementet på TikTok
47% af et brands salg på TikTok er afhængende af det kreative element i deres videoer.
Vi lagde derfor stor vægt på at udvikle videokoncepter, der formåede at fremvise Neyes nøgleprodukter på en måde, der føltes mindre som en direkte reklame og mere som underholdende indhold.
En tilfældig person modtager et betalingskort uden kendskab til beløbet på kortet. Udfordringen? De kunne købe alt, hvad de ønskede inde i Neye, men overskred de kortets beløb, ville de miste det hele.
På samme tid kunne vores vores content creator fortæller om de givne produkter og priser, hvilket sikrede, at markedsføringen føltes naturlig og ikke påtrængende.
For at holde på seerens opmærksomhed, anvendte vi visuelle elementer som overlays. Her var der stort fokus på at holde spænding hos TikTok brugerne. Derfor blev der sat en countdown ind for prisafsløringen.
Dette overlay spillede en nøglerolle i at fastholde seerne og forstærke den overordnede spænding ved videoerne
Se udkast af videoerne fra Neyes julekampagne:
Resultater fra samarbejdet
Vores strategiske omlægning og kreative tilgang resulterede i stærke resultater for Neye, herunder:
- Følger Vækst: Kampagnen genererede +25.000 nye følgere.
- Rækkevidde: Over 1 million visninger blev genereret.
- Engagement: Engagement på Neyes TikTok-kanal oplevede en stigning på 1300%, hvilket indikerer, at interessen for indholdet også er større.
- Gns. Watch Time: Gennemsnitlig watch time sprang fra 2-5% til mellem 25-50%. Det indikerer, at brugerne ikke kun har interesse for indholdet, men også blev engageret gennem handlingsforløbet.