HK Handel

Opnået + 12 millioner visninger og 55.000 følgere på 11 måneder

12 mio.

Visninger på TikTok

+55.000

Følgere på TikTok

52%

Øget engagement

Kunde

HK Handel

Branche

Fagforening

Service

TikTok organisk

Om

HK Handel

HK Handel er en sektor under fagforbundet HK Danmark, der repræsenterer ansatte inden for handelsbranchen, herunder butiks-, kontor- og lagerarbejdere. De sikrer gode arbejdsvilkår og rettigheder for deres medlemmer.



HK Handel har mere end 28.000 medlemmer fordelt rundt i landet.

Udfordringer

HK Handel havde det vanskeligt med at formidle deres komplekse fagforeningsstof på en letforståelig måde, der ræsonerede med målgruppen.

De havde svært ved at skabe en relation med den yngre målgruppe og snakke deres sprog.

Løsningen

I vores strategi var det vigtigt at lave relaterbare situationer, som seerne kunne nikke genkendende til. Det kunne eksempelvis være en træls chef, som krævede overarbejde, men ingen ekstra kompensation. 


Derudover fandt vi to værter af hvert køn for at sikre, at vi appellerede til begge køn.


Eksempler på videoer: 


  • Hvis din chef siger


  • Røde flag til jobsamtalen


  • HK Handels brevkasse

Resultater

Vi har opnået +12 millioner visninger siden og øget engagement med hele 52%. 


Mange seere skriver på daglig basis og vil have råd til deres arbejdssituation. 


Vigtigst af alt, har vi gjort HK Handels komplekse stof til at forstå i vores indhold.

Se TikTok kanalen her:

12 mio.

Visninger på TikTok

+55.000

Følgere på TikTok

52%

Øget engagement

HK Handel

“Vi er meget glade for samarbejdet med Naturlig Branding. På bare to måneder er der kommet masser af engagement og over 10.000 nye følgere til vores TikTok-platform. Naturlig Branding har udelukkende været positive, omstillingsparate og hurtige til at sætte sig ind i vores komplekse stofområde og omdanne det til lettilgængeligt, relaterbart og underholdende indhold, som rammer målgruppen.”

Tess Tonsgaard

Social Medie-ansvarlig

HK Handel

“Vi er meget glade for samarbejdet med Naturlig Branding. På bare to måneder er der kommet masser af engagement og over 10.000 nye følgere til vores TikTok-platform. Naturlig Branding har udelukkende været positive, omstillingsparate og hurtige til at sætte sig ind i vores komplekse stofområde og omdanne det til lettilgængeligt, relaterbart og underholdende indhold, som rammer målgruppen.”

Tess Tonsgaard

Social Medie-ansvarlig

Nysgerrig på vores arbejde?

Lad os tage en snak ☕️

Nysgerrig på vores arbejde?

Lad os tage en snak ☕️

Nysgerrig på vores arbejde?

Lad os tage en snak ☕️