KFC Danmark
TikTok er i dag KFC Danmarks bedst performende salgskanal
20 mio.
Visninger på TikTok
140.000
Følgere på TikTok
1 mio.
Likes på TikTok
Om
KFC Danmark
KFC Danmark opererer inden for fastfood branchen og er kendt for deres ikoniske kylling. De har 12 restauranter fordelt rundt i landet.
KFC Danmark ønskede at lave en turn-around og gøre deres mad populært blandt den unge målgruppe.
Udfordringer
KFC Danmark havde ikke interne kompetencer eller ressourcer til at eksekvere på deres TikTok rejse.
Turn-around og gør KFC mere attraktivt for 18-30 årige.
Skab konverterbare resultater igennem TikTok.
Løsningen
Branding
Vi lagde en konkret brandingstrategi seks måneder frem. Den skulle sikre, at vi gjorde KFC Danmark underholdende og spændende at se på TikTok.
Vigtigst af alt skulle vi være “ung med de unge” og fremvise KFC Danmarks lækre mad.
To værter
Vi benytter både en dreng og pige som frontperson for KFC Danmark. På den måde sørger vi for at inkludere begge målgrupper og gør dermed vores videoer endnu mere appellerende.
Konverteringer
Vores helt store milepæl var at få TikTok seerne til at besøge KFC Danmarks restauranter kontinuerligt og smage deres mad.
Resultater
Vores samarbejde med KFC Danmark startede april 2024.
Vi har formået at gøre KFC langt mere attraktivt og lokkede kunder ned i deres restauranter med unikke kupon tiltag. I den sammenhæng har vi genereret flere tusinde salg.
Vi har genereret over 19 millioner visninger og har opnået en million likes.
Vigtigst af alt har vi gjort KFC Danmark populært blandt målgruppen på TikTok.
Se TikTok kanalen her:
20 mio.
Visninger på TikTok
140.000
Følgere på TikTok
1 mio.
Likes på TikTok